Kampania „Daj se spokój”

Edukujemy i wspieramy! Zapraszamy do zapoznania się z naszymi działaniami w ramach nowej kampanii „Daj se spokój” – zachęcamy do regularnego sprawdzania strony, dopiero zaczynamy!

Kampania „Daj se spokój” kierowana jest do osób doświadczających stresu, żyjących pod presją. Do osób, które potrzebują w życiu przystopować, złapać oddech, odnaleźć sposób na zrobienie miejsca w życiu na spokój,

Czym jest stres? Jak sobie z nim radzić? Jak „wyluzować”? (oczywiście w bezpieczny sposób!). Jakie są techniki na radzenie sobie ze stresem? Jakie emocje wywołują stres, a jakie pomagają go zwalczać? Czym są hormony stresu? Jak pracować ze stresem? Na te zagadnienia i wiele, wiele innych będziemy odpowiadać stopniowo w trakcie kampanii.

Ale to nie jedyny obszar, który poruszymy! Drugi będzie zajmował się profilaktyką uzależnień w połączeniu ze zjawiskiem stresu. Jak stres wpływa na uzależnienia? Czy chroniczny stres zwiększa podatność na uzależnienia? Jak aktywność ruchowa wpływa na odczuwany stres i może przeciwdziałać uzależnieniom?

Zażywanie substancji psychoaktywnych jak i inne formy uzależnienia są często formą i metodą radzenia sobie ze stresem. W reakcji na stres relatywnie prościej jest nam zdecydować się na przykład po alkohol niż szukać innych adaptacyjnych metod. „Daj se spokój” to program, który niewątpliwie zwiększa zasoby pozwalając na korzystanie z nich w sytuacji doświadczania bodźca stresującego.

Kampania „Daj se spokój”.

W ramach kampanii zorganizowaliśmy warsztaty z rodzicami z Centrum Kształcenia Sportowego CKS Szczecin na temat efektywnej komunikacji rodzica z dzieckiem (i nie tylko). Warsztaty przeprowadziła psycholog, psychoterapeuta Małgorzata Gola Chmielewska.

Warsztaty w ramach kampanii „Daj se spokój” z psycholog i psychoterapeutą Małgorzatą Golą-Chmielewską

Komunikacja pełni niezwykle ważną rolę – jest podstawą budowania zdrowych relacji. Efektywna i poprawna zapobiega sytuacjom stresowym, łagodzi napięcia i niweluje stres. Dlatego tak ważne jest, aby od najmłodszych lat dbać o odpowiednie relacje międzyludzkie i komunikację.

Kampania objęta jest Patronatem Honorowym Prezydenta Miasta Szczecin.